fbpx

Časté otázky

Máš ve svém životě někoho, kdo by se tě ptal, co doopravdy chceš? Jaké jsou tvé vize a plány do budoucna? A pak tě cíleně vedl za jejich naplněním. Někoho, kdo by v tebe 100% věřil a podporoval tě na cestě k tvému nejlepšímu „já“?

Jak probíhá spolupráce?

S každým se domlouvám individuálně dle tvých potřeb. Během prvního sezení si ujasníme téma, na kterém budeme pracovat a jaký by měl být výsledek naší společné práce. Dále již probíhají konzultace v rámci domluveného plánu. Obvyklá délka konzultace je 60 – 120 minut. Vedeným rozhovorem ti pomůžu zjistit, co je pro tebe důležité a co doopravdy chceš. Vím, jak funguje mysl, a tak ti pomůžu překonat tvé podvědomé bloky, které ti brání žít naplno a v souladu s tvými hodnotami. Pokládám otázky, dle situace pracuji s osvědčenými koučovacími technikami a podporuji tě k nalezení vlastního řešení. Společně si stanovujeme jednotlivé kroky, které tě dovedou k tvému cíli. Vedu tě a umožňuji podívat se na situaci z různých úhlů pohledu. Nemusím být odborníkem na tvoji práci či profesi. Jsem odborníkem na mysl a na způsob vytváření řešení. Při koučování je samozřejmostí diskrétnost, dodržování etického kodexu a standardů formulovaných Mezinárodní asociací koučů ICF.

Proč spolupracovat se mnou?
  • Pomůžu ti překonat tvé podvědomé mentální bloky a společně nastavíme tvoji mysl na úspěch
  • Budu v tebe 100% věřit a díky naší spolupráci zvládneš i věci, o kterých se ti možná ani nesnilo
  • Nepomáhám ti pouze udělat další krok, ale při dlouhodobější spolupráci ti pomůžu posunout se na úplně novou úroveň tvého života (další krok je např. začít cvičit, nová úroveň je však dostatek životní energie)
  • Vytvořím ti bezpečný prostor, ve kterém můžeš být sám sebou a tvořit život svých snů
  • Stanu se tvým „profesionálním kamarádem“, který tě vede a podporuje na cestě k tvé nejlepší verzi
  • Sezení vedu v uvolněné a tvůrčí atmosféře s lidským přístupem
  • Poskytuji profesionální přístup podložený kvalitními výcviky a pravidelnou supervizí
  • Kontinuálně se vzdělávám v oblastech lidské psychiky, koučinku a mentálního tréninku
  • Mým posláním je pomáhat lidem využívat sílu jejich mysli k tvorbě jejich ideálních životů
  • Mám bohaté zkušenosti s přeprogramováním vlastní mysli a překonáváním svých limitů. Více o mně najdeš zde
Přínosy mentálního koučinku
  • Účinná metoda k rozvoji vnitřního potenciálu
  • Odstraníš své podvědomé mentální bloky, které ti brání využívat naplno tvůj potenciál.
  • Snížíš úroveň svého stresu a díky tomu budeš moct zažívat více radosti.
  • Nastavíš si mysl na úspěch a odemkneš svůj potenciál.
  • Zjistíš svůj životní smysl a poznáš své hodnoty. Žít v souladu s vlastními hodnotami ti dá pocit jistoty a zvýší se ti sebedůvěra.
  • Pracujeme s přítomností se zaměřením na budoucnost. „Kde jsem teď? A kde bych rád byl?“
  • Proces probíhá v pozitivním duchu, nezabýváme se příčinou problému
  • Na řešení si přicházíš sám, vlastní řešení je nejcennější
  • Změny jsou trvalé, jejich intenzita záleží jen na tobě
Na co všechno je vhodné mentální koučink použít?

Mentální koučink je možné využít pro zlepšení téměř každé životní oblasti. Většina témat se dají zařadit do životních oblastí: Práce, Vztahy, Zdraví, Peníze.
A co řeším nejčastěji s mými klienty? Nespokojenost v práci, potřeba zorientovat se v životě, potřeba pohnout se z místa, rozvoj potenciálu, zlepšení finančního hospodaření, zlepšení zdraví, zvýšení energie, potřeba zlepšit sportovní výkon, zlepšení konkrétní dovednosti (prodejní, …), potřeba změny, rozvoj kreativity, strach z neúspěchu, přehnaný perfekcionismus, opakované selhání v různých oblastech života a další.

Je koučink vhodný pro sportovce?

Určitě ano. Velkou část výkonu sportovce ovlivňuje jeho psychika a nastavení mysli. Se sportovci během sezení řeším témata týkající se výkonnosti:

  • Jak lépe zvládat krajní situace a stres při závodě/zápase
  • Jaké jsou moje krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé cíle
  • Jak se co nejdříve vrátit po zranění
  • A další …

A zabýváme se tématy týkající se psychiky:

  • Jak zvládat psychický tlak – očekávání (vlastní a okolí) na výsledky/výkon
  • Jak zvýšit motivaci
  • Překonávání vnitřních bloků a limitů mysli
  • Životní rovnováha – kariéra vs. osobní život
  • A další …

Během své florbalové kariéry jsem ve Finsku spolupracoval s mentálním koučem a na vlastní kůži jsem se přesvědčil, jak zásadní je mentální trénink pro sportovní výkon.

Kolik sezení koučinku je třeba a jak často?

Je to velmi individuální, vždy závisí na šíři tvého tématu a na naší domluvě. Většině klientů se osvědčil interval jednou za 10 – 14 dnů. V některých případech klienti využívají i intenzivní jednorázové sezení v délce až 3 hodin, které umožňuje rychlý pokrok v předem určené oblasti. Délku procesu koučování určuje cíl, kterého chceš dosáhnout. Může se pohybovat od několika sezení do několika měsíců.

Jak poznáš, že ti koučink přináší výsledky?
  • Jsi sebevědomější
  • Cítíš se šťastnější
  • Více si vážíš sám sebe a lépe rozumíš svým potřebám
  • Jsi schopen rychleji a lépe se rozhodovat
  • Umíš lépe pracovat s časem a svými prioritami
  • Víš, co chceš
  • Jsi zdravější
  • Tvé vztahy jsou harmoničtější
  • Vidíš příležitosti a realizuješ je
  • Jsi tvůrcem reality svého života
V čem ti bude koučink prospěšný?

Cílem koučinku je probudit tvůj vnitřní potenciál a ukázat ti, že každý má nárok na skvělý život podle svých představ. Stačí odstranit bloky, které se ti přimísily do života výchovou a špatnými zkušenostmi a otevře se před tebou nový život, kde si budeš stanovovat nové limity jenom ty.

Jaké jsou typické situace pro životní koučink?

Koučink může pomoci v mnoha situacích a s mnoha tématy, např.:

Chci si ujasnit, kam jít dál ve svém životě. Nestíhám a chci více času pro svůj osobní život. Potřebuji vyřešit určitý problém a chci se na něj podívat z nadhledu. Přemýšlím o nové kariéře a hledám něco, co má pro mne smysl. Chci si udělat pořádek ve svých osobních projektech a úspěšně je zvládnout. Chci změnit některé své neefektivní návyky.

Jaký je rozdíl mezi koučinkem, poradenstvím, terapií, tréninkem a mentoringem?

Jednoduše řečeno: 

  • poradenství – přináší návrh expertního řešení Vaší problematiky, přičemž jeho realizace je plně na vás
  • mentoring – rovná se přístup, kdy zkušenější mentor předává své znalosti a zkušenosti mentorovanému
  • trénink – je založen primárně na praktickém nácviku různých dovedností a schopností trénovaného
  • terapie – je metoda řešení problémů spočívající na odhalení příčin chování v minulosti či na porozumění tomuto chování, terapii obvykle vyhledáváme, když máme nějaké psychické problémy: trpíme neurózou či psychózou, trápí nás deprese, máme psychosomatické příznaky apod. Klient k terapeutovi je v podobném vztahu jako pacient k lékaři – očekává od něj odbornou radu a pomoc
  • koučink – je metoda orientovaná na řešení, na budoucnost, vede koučovaného jeho individuálním způsobem k nalezení jeho vlastní cesty k dosažení cíle. Kouč/koučka neradí, ale provází. Koučink nesupluje psychiatrickou ani psychologickou péči a je určen pro „normální“, zdravé lidi, kteří chtějí plně rozvíjet svůj potenciál a nebo potřebují dočasně pomoc v nějakém obtížném období svého života. Kouč nevystupuje jako autorita či odborník, ale jako partner. Věří, že klient sám je schopen nalézt řešení své situace
Jaká je moje pracovní doba?

Jsem flexibilní. Konzultace probíhají dle naší vzájemné domluvy.

Můžeš si najmout kouče jen na krátkou dobu – například na projekt?

Určitě. Někteří klienti využívají koučink v případech, které vyžadují zvláštní podmínky a nasazení. Nicméně velmi často se pak stává, že i po skončení projektu se mnou dále spolupracují, neboť objeví mnoho dalších zajímavých věcí, které jim koučink umožňuje.

Může mi koučink ublížit?

Ne, pokud se opravdu jedná o koučink. Nenahrazuji psychologa a koučink není terapie. Nesnažím se kontrolovat tvoje myšlení a vytvářet závislost. Naopak jsem tvým důvěrným partnerem, který ti 100% věří a oba hledáme cestu, která bude pro tebe a tvé cíle ta nejlepší.

Pro koho je vhodný koučink v angličtině?

Koučink v angličtině  je vhodný pro cizince, ale i pro Čechy, kterým se v angličtině lépe popisuje jejich situace a vyjadřují jejich pocity.

 

Pro koho není koučink se mnou vhodný?
  • Kdo není ochotný na sobě pracovat. 
  • Kdo trpí úzkostí a depresemi (práce pro terapeuta).
  • Kdo svou změnu nemyslí vážně.
  • Kdo nechce řešit své problémy a dává přednost stěžování si.
  • Kdo si se mnou nesedne lidsky.
15 situací kdy se koučink hodí
  • Uvažuješ o změně zaměstnání
  • Máš pocit, že tě už nějakou dobu tvoje práce nenaplňuje
  • Víš, že tvůj potenciál není zdaleka využíván tak, jak by mohl
  • Nejsi si jistý, zda-li to, co děláš, je opravdu pro tebe to pravé
  • Chybí ti uznání a pocit, že někdo tvoji práci ocení
  • Máš jakékoliv starosti finančního rázu
  • Máš pocit, že doma nemůžeš pořádně dýchat
  • Potřebuješ více svobody a možností seberealizace
  • Stále toužíš po lásce a harmonickém vztahu, ale pomalu to už vzdáváš
  • Chybí ti životní rovnováha
  • Dosud nežiješ podle svých představ a stále si říkáš „až jednou .., pak .“
  • Potřebuješ již konečně něco udělat pro své zdraví
  • Víš, že tvůj životní styl není dobrý, ale dosud jsi si nenašel čas ho změnit
  • Jsi pod tlakem svého okolí a stíháš „hasit“ jen největší problémy
  • Říkáš si „potřebuji změnu“, ale nevíš přesně jakou

Manuál jak zvládnout životní krizi v 7 krocích ZDARMA

Přihlaš se a získej podrobný návod, jak se vyrovnat se životní krizí.

Odkaz k manuálu byl odeslán na tvůj email. POZOR, občas se stane, že email spadne do složky spamu nebo hromadné!