Časté otázky

Kolik sezení koučinku je třeba a jak často?

Je to velmi individuální a vždy to závisí na šíři Vašeho tématu. Většině klientů se osvědčil interval jednou za 14 dnů. V některých případech klienti využívají i intenzivní jednorázové sezení v délce 4 – 5 hodin, které umožňuje rychlý pokrok v předem určené oblasti. Délku procesu koučování určuje cíl, který chce klient dosáhnout. Může se pohybovat od několika sezení do několika let.

Na co všechno je vhodné koučink použít?

Koučink je možné využít pro zlepšení téměř každé životní oblasti. Většina témat se dají zařadit do životních oblastí: Práce, Vztahy, Zdraví, Peníze.
A co řeším nejčastěji s mými klienty? Nespokojenost v práci, potřeba zorientovat se v životě, potřeba pohnout se z místa, rozvoj potenciálu, zlepšení finančního hospodaření, zlepšení zdraví, zvýšení energie, potřeba zlepšit sportovní výkon, zlepšení konkrétní dovednosti (prodejní, …), potřeba změny, rozvoj kreativity, strach z neúspěchu, přehnaný perfekcionismus, opakované selhání v různých oblastech života a další.

V čem mi bude koučink prospěšný?

Cílem koučinku je probudit Váš vnitřní potenciál a ukázat Vám, že každý má nárok na skvělý život podle svých představ. Stačí odstranit bloky, které se Vám přimísily do života výchovou a špatnými zkušenostmi a otevře se před Vámi nový život, kde si budete stanovovat nové limity Vy.

Jak poznám, že mi koučink přináší výsledky?
  • Jsem sebevědomější
  • Cítím se být šťastnější
  • Více si vážím sám/a sebe a lépe rozumím svým potřebám
  • Jsem schopen/a rychleji a lépe se rozhodovat
  • Umím lépe pracovat s časem a svými prioritami
  • Vím, co chci
  • Jsem zdravější
  • Mé vztahy jsou harmoničtější
  • Vidím příležitosti a realizuji je
  • Jsem tvůrcem/tvůrkyní reality svého života
Jaký je rozdíl mezi koučinkem, poradenstvím, terapií, tréninkem a mentoringem?

Jednoduše řečeno: 

  • poradenství – přináší návrh expertního řešení Vaší problematiky, přičemž jeho realizace je plně na vás
  • mentoring – rovná se přístup, kdy zkušenější mentor předává své znalosti a zkušenosti mentorovanému
  • trénink – je založen primárně na praktickém nácviku různých dovedností a schopností trénovaného
  • terapie – je metoda řešení problémů spočívající na odhalení příčin chování v minulosti či na porozumění tomuto chování, terapii obvykle vyhledáváme, když máme nějaké psychické problémy: trpíme neurózou či psychózou, trápí nás deprese, máme psychosomatické příznaky apod. Klient k terapeutovi je v podobném vztahu jako pacient k lékaři – očekává od něj odbornou radu a pomoc
  • koučink – je metoda orientovaná na řešení, na budoucnost, vede koučovaného jeho individuálním způsobem k nalezení jeho vlastní cesty k dosažení cíle. Kouč/koučka neradí, ale provází. Koučink nesupluje psychiatrickou ani psychologickou péči a je určen pro „normální“, zdravé lidi, kteří chtějí plně rozvíjet svůj potenciál a nebo potřebují dočasně pomoc v nějakém obtížném období svého života. Kouč nevystupuje jako autorita či odborník, ale jako partner. Věří, že klient sám je schopen nalézt řešení své situace
Jaké jsou typické situace pro životní koučink?

Koučink může pomoci v mnoha situacích a s mnoha tématy, např.:

Chci si ujasnit, kam jít dál ve svém životě. Nestíhám a chci více času pro svůj osobní život. Potřebuji vyřešit určitý problém a chci se na něj podívat z nadhledu. Přemýšlím o nové kariéře a hledám něco, co má pro mne smysl. Chci si udělat pořádek ve svých osobních projektech a úspěšně je zvládnout. Chci změnit některé své neefektivní návyky.

Mohu si najmout kouče jen na krátkou dobu – například na projekt?

Určitě. Někteří klienti využívají koučink v případech, které vyžadují zvláštní podmínky a nasazení. Nicméně velmi často se pak stává, že i po skončení projektu s koučem dále spolupracují, neboť objeví mnoho dalších zajímavých věcí, které jim koučink umožňuje.

Jaká je moje pracovní doba?

Jsem flexibilní. Konzultace probíhají dle naší vzájemné domluvy.

Může mi koučink ublížit?

Ne, pokud se opravdu jedná o koučink. Kouč nenahrazuje psychologa a koučink není terapie. Kouč se nesnaží kontrolovat klientovo myšlení a vytvářet závislost. Naopak je klientovým důvěrným partnerem a oba hledají cestu, která bude pro klienta a jeho cíle ta nejlepší.

Pro koho je vhodný koučink v angličtině?

Koučink v angličtině  je vhodný jak pro cizince, tak i pro Čechy, kterým se v angličtině lépe popisuje jejich situace a vyjadřují jejich pocity. 

 

Pro koho není koučink se mnou vhodný?
  • Kdo není ochotný na sobě pracovat.
  • Kdo trpí úzkostí a depresemi (práce pro terapeuta).
  • Kdo svou změnu nemyslí vážně.
  • Kdo nechce řešit své problémy a dává přednost stěžování si.
  • Kdo si se mnou nesedne lidsky.
15 situací kdy se koučink hodí
  • Uvažujete o změně zaměstnání
  • Máte pocit, že vás už nějakou dobu vaše práce nenaplňuje
  • Víte, že váš potenciál není zdaleka využíván tak, jak by mohl
  • Nejste si jisti, zda-li to, co děláte, je opravdu pro vás to pravé
  • Chybí vám uznání a pocit, že někdo vaši práci ocení
  • Máte jakékoliv starosti finančního rázu
  • Máte pocit, že doma nemůžete pořádně dýchat
  • Potřebujete více svobody a možností seberealizace
  • Stále toužíte po lásce a harmonickém vztahu, ale pomalu to už vzdáváte
  • Chybí vám životní rovnováha
  • Dosud nežijete podle svých představ a stále si říkáte „až jednou .., pak .“
  • Potřebujete už konečně něco udělat pro své zdraví
  • Víte, že váš životní styl není dobrý, ale dosud jste si nenašli čas ho změnit
  • Jste pod tlakem svého okolí a stíháte „hasit“ jen největší problémy
  • Říkáte si „potřebuji změnu“, ale nevíte přesně jakou

Zajímá Vás ještě něco dalšího? Zeptejte se.